Sådan holder du længere på dine besøgende på din hjemmeside

En af de mest omtale SEO-rangeringsfaktorer har indtil nu i 2017 været ”time on page” også kaldet ”dwell time”.

Time on page er den tid som dine besøgende bruger på din side. Google måler på dette, og hvis de besøgende relativt hurtigt forlader din side efter de har besøgt den, så ser Google det som et tegn på, at det indhold du har på din side ikke er relevant for brugeren, og den søgning han fandt siden på.

Hvis dette gentager sig med flere brugere vil Google med tiden rangere din side lavere, da den ikke er relevant for brugerne.

Det er derfor vigtigere end nogensinde før at øge sin ”time on page” og sørge for at holde på sine besøgende.

I denne artikel får du tre tips til at øge din ”time on page”…

Anvend infografikker

En flot grafik fanger dine besøgende og får dem til bliv på siden.

En god infografik der forklarer et sjovt eller interessant emne på en overskuelig og let forståelig måde, er en genial måde at øge din time on page.

I forhold til at have en side med en masse tung tekst, så er en infografik meget lettere at gå til, og har lettere ved at fange de besøgende, der måske ikke lige orker at læse en lang smøre.

En af de danske sider som anvender infografikker rigtig meget er www.billig-bredbånd.nu. Prøv at besøg deres side og gå ind under blog-kategorien ”infografikker” for at se en lang række eksempler på gode tech-infografikker.

Brug informationsvideoer

På samme måde som med infografikker, så kan en video være en nem og let spiselig måde for dine besøgende at få den information, som de måske tidligere skulle bruge lang tid på at læse.

En video er nem at trykke på, hvorefter informationerne bliver serveret på et sølvfad. Hvis du f.eks. har en video på 2-3 minutter der introducerer indholdet på din side, så har du allerede der sørget for, at dine besøgende i hvert fald er blevet på din side i 2-3 minutter.

Prøv at lave en video selv, smid den på en teste side, som tidligere kun har indhold tekst – du vil med garanti se, hvordan ”time on page” på den givne side øges efter du har sat en video på!

Et godt eksempel på en side, som anvender video til at videregive budskaber om produkter på en nem måde, og som samtidig får de besøgende til at blive hængende, er NemProgrammering.dk.  Du kan eksempelvis se denne side, hvor de bruger en video til at forklare produktet og dets indhold.

Skriv fængende og brug cliffhangers

Har du ikke mulighed for at anvende hverken video eller infografik på din side, så kan du i stedet forsøge at gøre din tekst mere spændende, så dine besøgende for lyst til at læse mere.

Prøv f.eks. at anvende cliffhangers i slutningen af dine afsnit.

En cliffhanger kunne eksempelvis være:

  • Stod der lige det? Lad os fortælle, hvorfor det nu også kan passe
  • Kan det virkelig passe at det er gratis? Ja da – læs herunder hvorfor!
  • Men kan det så blive bedre? Det kan det i hvert fald! Læs mere for at finde ud af hvordan

Du kan læse mere om cliffhangers her.

Vi håber at du med denne artikel har fået nogle værdifulde indspark til, hvordan du kan øge ”time on page ” på dine egne sider.

Licensfrit billede: https://stocksnap.io/photo/8NUXGZOM1G

Lukket for kommentarer.